Lessons for Friday, 26 Av, 5771


Positive Commandment 22 (Digest)

Guarding the Temple

“And you [Aaron] and your sons with you, before the Tent of Testimony”—Numbers 18:2.

We are commanded to station guards in and around the Temple, and that these guards patrol the Temple all night. This honor guard is a way of demonstrating respect for the Temple, exalting and glorifying it. As the Midrash says, “One can not compare a palace that has guards to a palace that does not.”

The priests guard the Temple from within and the Levites guard and patrol it from the outside.

המצווה הכ”ב

הציווי שנצטווינו לשמור את המקדש ולסב בו תמיד בכל לילה במשך כל הלילה כדי לכבדו ולרוממו ולגדלו, 
והוא אמרו יתעלה: לאהרן: “ואתה ובניך אתך לפני אהל העדת” (במדבר יח, ב)
כלומר: אתם תהיו לפניו תמיד. וכבר נכפל ציווי זה בלשון אחר, והוא אמרו: “ושמרו את משמרת אהל מועד” (שם שם, ד). ולשון ספרי:

“אתה ובניך אתך לפני אהל העדת הכהנים מבפנים והלויים מבחוץ”,

כלומר: לשמירה ולהליכה סביבו.

ובמכילתא אמרו כלשון הזה:

“ושמרו את משמרת אהל מועד – אין לי אלא בעשה,
מנין בלא תעשה?
תלמוד לומר: ושמרתם את משמרת הקדש” (שם שם, ה)

הנה נתברר לך ששמירתו מצוות עשה.

ושם אמרו:

“גדולה למקדש שיש עליה שומרים,
לא דומה פלטורין שיש עליה שומרין לפלטורין שאין עליה שומרין”.

וידוע שפלטורין – שם לארמון.
רצונו לומר: שמגדולת הארמון ורוממותו, שיהיו שומרים קבועים עליו.

וכבר נתבארנו כל דיני מצווה זו בפרק א’ ממסכת תמיד ובמסכת מידות.

Negative Commandment 67 (Digest)

Neglecting to Guard the Temple

“And you shall keep the charge of the Sanctuary”—Numbers 18:5.

We are forbidden to neglect supplying the Temple with an honor guard that watches and patrols the Temple at night.

המצווה הס”ז

האזהרה שהזהרנו מלהשבית שמירת המקדש ולסב בו תמיד כל לילה, והוא אמרו: “ושמרתם את משמרת הקדש” (במדבר יח, ה).
וכבר ביארנו במצווה כ”ב ממצוות עשה, ששמירת המקדש והסיבוב בו מצוות עשה; יוכך נבאר כאן, שביטול דבר זה – מצוות לא תעשה.
ולשון המכילתא:

“ושמרו את משמרת אהל מועד” (שם, ד),
אין לי אלא בעשה, ומנין בלא תעשה? –
תלמוד לומר: “ושמרתם את משמרת הקדש” (שם, ה).

וכבר נתבארו דיני מצווה זו בריש תמיד ובמדות.

Positive Commandment 35 (Digest)

The Oil of Anointment

“And the high priest, upon whose head the anointing oil was poured”—Leviticus 21:10.

We are commanded to have an anointing oil, made of a special recipe [detailed in the Torah], ready to be used for anointing newly appointed high priests. Some kings are also anointed with this oil.

This oil was also used to anoint the Tabernacle and its utensils—but that was a one time occurrence.

המצווה הל”ה

הציווי שנצטווינו שיהא לנו שמן עשוי באופן מיוחד למשוח בו כל כהן גדול שיתמנה, כמו שאמר: “והכהן הגדול מאחיו אשר יוצק על-ראשו שמן המשחה” (ויקרא כא, י).
וכן מושחים בו מקצת המלכים, כמו שיתבאר בהלכות מצווה זו.
וכבר נמשח בו המשכן וכל כליו; אבל אין מושחים בו את הכלים לדורות, לפי שבפירוש אמרו בספרי,

שבמשיחתם של אלו – כלומר כלי המשכן – הקדשו כל הכלים לעתיד לבוא.

אמר יתעלה: “שמן משחת-קדש יהיה זה לי לדורותיכם” (שמות ל, לא).

וכבר נתבארנו דיני מצווה זו בריש כרתות.

Negative Commandment 83 (Digest)

Recreating the Oil of Anointment

“You shall not make any like it, according to its composition”—Exodus 30:32.

It is forbidden to make anointing oil using the same formula as the anointing oil described in the Torah.

המצווה הפ”ג

האזהרה שהזהרנו מלעשות שמן כשמן המשחה. 
והוא אמרו יתעלה: “ובמתכנתו לא תעשו כמהו” (שם לב). 
והעובר על לאו זה, אם הוא מזיד – חייב כרת, כמו שבא בכתוב: “איש אשר יעשה כמוה וכו’ ” (שם, לח). 
ואם הוא שוגג – חייב חטאת קבועה. 

וכבר נתבארו דיני מצווה זו בפרק א’ מכריתות. 

 

Negative Commandment 84 (Digest)

Anointing a Foreigner with the Oil of Anointment

“Upon the flesh of a man it shall not be daubed”—Exodus 30:32.

It is forbidden to anoint any individual – other than high priests and kings – with the anointing oil manufactured by Moses.

המצווה הפ”ד

האזהרה שהזהרנו מלמשח בשמן המשחה שעשה משה זולת כהנים גדולים ומלכים בלבד. 
והוא אמרו יתעלה: “על בשר אדם לא ייסך” (שם, לב). 

וברור, שהנמשח בו במזיד – חייב כרת, 
אמר: “ואשר יתן ממנו על זר ונכרת” (שם): 
ואם הוא שוגג – חייב חטאת קבועה. 

וכבר נתבארו גם דיני מצווה זו בריש כריתות.


Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: